Huesca - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Huesca - Reisverslag uit Huesca, Spanje van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Huesca

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

13 September 2017 | Spanje, Huesca

Deze vakantie niet zo lekker geslapen als vannacht, ondanks een kussen dat maar niet wil liggen zoals ik het wil. Voor het ontbijten nog maar even douchen, we hebben zelfs een massagedouche. Maar uiteindelijk alleen maar het stortbad gebruikt, wat een gedoe met al die knoppen en de koude straaltjes die ineens van alle kanten komen. Eten in de hal van het hotelletje is niet heel gezellig, maar het ontbijt kan ermee door. We doen het vandaag rustig aan en blijven in het stadje Huesca. Eerst op de kamer nog wat lezen, en dan stappen we de warmte in. Er zijn in het oude centrum vooral oude kerken te bezoeken, en we stappen er een paar binnen. Vooral de kathedraal is wel mooi, hoewel de overdaad aan bladgoud en de rijkdom van de objecten die in het museum gedeelte staan, afgezet tegen de armoede van de gewone gelovige in die tijd, een dubbel gevoel geven. Theo beklimt ook de toren, maar de 180 treden zijn mij er een paar teveel. Verder slenteren we wat langs de winkeltjes en eten een ijsje. Het valt op dat er veel politie rond rijdt in het centrum. Toch nog naweeën van de laatste terroristische aanslag waarschijnlijk. Omdat het erg warm is besluiten wij dit keer ook maar een siësta te houden. Op weg naar het hotel komen we langs een klein groentenstalletje. Hier kopen we een zak vol grote blauwe druiven. Wel met pit, maar zo lekker.....Tegen een uur of vier wagen wij ons ook weer op straat en lopen naar het oude kerkje met kloostergang van San Piedro, dat we nog even wilden bekijken. Het is niet groot, dus dat hebben we wel snel gezien. Weer wat rondgeslenterd en een nieuw rugzakje gekocht. Mijn oude heb ik 10 jaar geleden gekocht in Italië en is helemaal versleten. We gaan naar het hotel om ons op te frissen en gaan dan op zoek naar een restaurantje. We komen uit bij La Vicaria. Het straatje is misschien niet de gezelligste, maar ober Marcos doet erg zijn best om er een geslaagde avond van te maken. Dat komt misschien ook wel omdat Marcos aan ons heeft gevraagd of we via Tripadvisor bij hem terecht zijn gekomen. Ik zeg van wel, omdat we het restaurant daar inderdaad op de tweede plaats zagen staan, maar eigenlijk zijn we op goed geluk wat rond gaan lopen. Hij is wat verstrooid zo af en toe, maar zijn behulpzame Engels, het lekkere eten en de zwoele buitenlucht maken het een leuke avond daar op het terras. We hebben met de ober te doen als blijkt dat een paar toeristen zonder te betalen zijn verdwenen. Als hij dan vergeet ons dessert te rekenen, en we teruggaan als we de vergissing bemerken, vertaalt hij via zijn mobiel dat hij ons erg dankbaar is. Nu hebben we het juiste bedrag betaald: 33,50 euro, en dat voor twee hoofdgerechten, twee desserts, vier glazen wijn en een kop koffie en thee. De thee mocht ik trouwens ook nog ruiken van Marcos, om mijn keus beter te kunnen maken. Hij krijgt van mij een beoordeling op Tripadvisor, dik verdiend.
Anjaentheo2013

Actief sinds 04 Sept. 2013