Van Roussillon naar Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Van Roussillon naar Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Van Roussillon naar Carcassonne

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

05 September 2017 | Frankrijk, Carcassonne

Een romantische slaapkamer is toch minder romantisch als je niet kan slapen omdat je denkt dat er een beest op of onder je bed huist, of als je het gevoel hebt dat het misschien de huisgeest is die aan je dekbed zit of langs je kin strijkt. Het zijn misschien alleen maar het binnen gedrongen nachtmotje en een muisje die mij uit mijn slaap houden, maar helaas heb ik op de verkeerde momenten een levendige fantasie. Bijna verslapen (toch op het laatst nog in slaap gesukkeld, terwijl Theo de hele nacht heerlijk heeft geslapen), maar keurig op tijd om buiten onder een 400 jaar oude boom aan het uitgebreide ontbijt te beginnen. Naast ons hangen de volle druiventrossen aan de ranken en voor ons ligt de zonovergoten, mooi aangelegde tuin met potten met bloeiende planten en zoemende bijtjes die druk bezig zijn met het verzamelen van stuifmeel. Wat een heerlijk begin van de dag. Vandaag gaat een lang gekoesterde wens in vervulling, namelijk een bezoek aan vestingstad Carcassonne. Jarenlang hebben we met de kinderen gekampeerd in Frankrijk, maar dit bezoek is er nooit van gekomen. Voor we naar het westen gaan rijden, maken we eerst nog een prachtige wandeling over Le Sentier des Ocres. Het is heel toeristisch, maar we zijn er vroeg, dus de hitte en de drukte vallen nog mee. De rood-oranje rotsen zijn indrukwekkend als we er langs lopen, en doen sterk denken aan het Zion park in Amerika. Het rode zand van de wandelpaden is duidelijk neergestrooid, dus helemaal natuurgetrouw is het niet. We staan ons plekje af aan een buslading Aziaten en rijden richting péage. Via een omweg weliswaar, omdat Theo het beter denkt te weten dan het navigatiesysteem. Zonder verdere bijzonderheden komen we rond half 4 aan bij B&B La Rapière in Carcasonne. We hebben een slaapkamer met een heel groot balkon, een privé zwembadje en uitzicht op de vestingstad. Het is 32 graden, dus we kunnen de verleiding van het (koude) water niet weerstaan. Het is even doorbijten, maar dan lig je ook heerlijk te dobberen met uitzicht op de torens. We maken nog een korte wandeling naar en door de vestingstad, eten een lekker ijsje en rijden naar de supermarché voor een frisse salade die we op ons terras met smaak naar binnen werken. Een zwoele avond met het geluid van de krekels op de achtergrond...Zomer zoals die hier hoort te zijn. Morgen gaan we Carcassonne echt goed bezichtigen, nu eerst maar eens lekker slapen.

Verslag uit: Frankrijk, Carcassonne

Anjaentheo2013