Van Beaune naar Roussillon - Reisverslag uit Roussillon, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Van Beaune naar Roussillon - Reisverslag uit Roussillon, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Van Beaune naar Roussillon

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

04 September 2017 | Frankrijk, Roussillon

Het slaperige straatje voor ons hotelletje blijkt de volgende ochtend al vroeg de drukste straat van Beaune te zijn. We blijven nog wel wat liggen, maar vroeger dan gepland zitten we aan het ontbijt, in een charmante kleine eetkamer. Na een prima Frans ontbijtje en wat inkopen bij een Supermarché, gaan we op jacht naar wat flessen wijn in de Beaujolais streek. In het dorpje Fleurie proeven we (om half 11 in de ochtend!) wat wijntjes bij een plaatselijke wijnboer, en maken hem blij met de afname van 12 flessen rode wijn. Het is prachtig weer, en onder een strakblauwe lucht rijden we via de Route Soleil naar het zuiden. In Lyon een kleine file, maar we zijn keurig op tijd in Rustrel. Hier maken we een mooie wandeling van zo'n twee uur in Le Colorado Provencal, een gebied met okerkleurige rotsen. De parkeerplaats staat vol, maar tijdens de wandeling merken we weinig van de drukte. Hierna rijden we richting de B&B, Lou Armourie, even buiten Roussillon. We willen eigenlijk nog wat boodschappen doen, maar er is geen supermarkt meer te bekennen. We worden bij de B&B heel vriendelijk ontvangen door de twee gastheren in een hele sfeervolle woning, met een romantische slaapkamer. Het restaurant dat ons wordt aanbevolen wordt voor ons gereserveerd, en na ons wat te hebben opgefrist rijden we naar Roussillon. Dit is een heel gezellig plaatsje met prachtige rode huizen en een oud centrum. We maken hier een korte wandeling voor we op het overdekte terras van het restaurant aan tafel gaan. We kijken van bovenaf uit op een van de straatjes van het dorp, met onder andere de winkel van de slager. Als bijna vegetariër kijk ik tijdens het eten maar niet al teveel die kant op. De vis met aïolie smaakt heerlijk, de knoflookdampen zullen morgenochtend duidelijk om ons heen hangen. Maar onze gastheren van de B&B hebben vanavond eters, en de geuren uit de keuken verraden ook heel wat tenen knoflook. Al met al een heerlijke dag gehad vandaag.

Verslag uit: Frankrijk, Roussillon

Anjaentheo2013