Op weg.....naar Beaune. - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Op weg.....naar Beaune. - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Op weg.....naar Beaune.

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

03 September 2017 | Frankrijk, Beaune

Keurig op tijd duiken we vandaag een kwartier later dan gepland om 8.15 uur de snelweg op, die op deze mooie bijna-herfst-ochtend in vele nevelen is gehuld, ofwel het is mistig. Het was nog even spannend of we vandaag konden vertrekken, want eerder deze week stond de auto nog bij de garage. We hadden hem even daarvoor naast het huis aangetroffen met een open kofferbak, en bleek te zijn ontdaan van het navigatie- c.q. boordcomputer systeem. Gelukkig konden we de auto gisteren ophalen, dus nu hebben we de hond bij het dierenpension ondergebracht, de katten in goede handen kunnen achterlaten bij de kinderen, geven zij ook de vijvervissen regelmatig te eten, en moet mijn bijenvolkje zichzelf maar even redden. De reis naar onze eerste plaats van bestemming gaat voorspoedig en om 14.50 uur stappen we binnen bij Hotel La Villa Fleurie in Beaune om te melden dat we er zijn. Het is zo’n 30 jaar geleden dat we in Beaune zijn geweest, en toen was er (toevallig ook) bij onze auto ingebroken. We hebben toen aangifte gedaan bij de politie, en nu blijken we tegenover dat zelfde politiebureau te slapen. Hotel La Villa Fleurie is een leuk, klein, typisch, oud, Frans hotel met hoge kamers en de nodige prullaria. Het is maar 500 meter lopen naar het oude centrum van Beaune, dus na een kleine verfrissing kuieren we in het zonnetje die kant op. Op zondag zijn de Caves du Vin dicht, dus wijn proeven is er vandaag niet bij. Maar we waren toch al van plan om naar het beroemde hospice van Beaune, l’Hotel-Dieu, te gaan, dus dat is niet erg. Het blijft een mooi gebouw om te zien en doorheen te wandelen, ondanks de drukte. We sluiten de dag af met een etentje op het terras van een brasserie, waar we een lekker wijntje bij drinken. De vakantie is uitstekend begonnen.

Verslag uit: Frankrijk, Beaune

Anjaentheo2013