Van Bilbao naar Amboise - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Van Bilbao naar Amboise - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Van Bilbao naar Amboise

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

16 September 2017 | Frankrijk, Amboise

De kuchende buurvrouw is gelukkig op tijd in slaap gevallen, maar de buurman kan wel snurken zeg! Niet helemaal uitgerust lopen we ook vandaag naar het restaurantje voor ons minimale ontbijt. Omdat we een lange rit voor de boeg hebben, blijven we niet lang zitten. Als de bagage is gepakt en in de auto is opgeborgen, gaan we op zoek naar een supermarkt die in de buurt van het station moet zitten. Het zonnetje schijnt tegen een donkerblauwe lucht: er zit duidelijk nog een hoop regen achter de mooie regenboog. We hebben moeite om de winkel te vinden, en dan blijkt het een to-go winkel te zijn, op de tweede etage van het metrostation. Met de aankopen terug naar de auto en vervolgens de garage uitrijden. Helaas werkt de parkeerkaart niet en wordt steeds weer door de betaalautomaat uitgespuugd. De man in het hokje vooraan de garage weet wat het probleem is (wij niet) en na het betalen van de kosten kunnen we toch de garage uit. Maar dan, welke kant moeten we op? We moeten meteen een keus maken en onze navigatie dame is nog niet zover. We maken dus de verkeerde keus, en dan ben je in Bilbao nog niet jarig. We worden meteen de halve stad rondgeleid, wegwerkzaamheden worden niet altijd herkend zodat we steeds naar dezelfde afgesloten route worden geleid, stoplichten duren uren.....kortom, na drie kwartier zijn we weer bij het beginpunt waar we rechts zijn gegaan, en gaan nu links. Nu zijn we inderdaad op weg naar Frankrijk. Het wordt een lange rit van 8 uur met veel regen, slechte wegen die toch tolwegen blijken te zijn en waar je dus gewoon voor moet betalen (we komen tot 7 poortjes waar we doorheen moeten), ook al gaat de auto schuiven door aquaplaning. Eenmaal aangekomen in Amboise schijnt de zon gelukkig weer. We hebben een studio zonder breakfast met uitzicht op de achterkant van het kasteel van Amboise. De gastvrouw is een controlefreak pursang en er moeten heel wat handtekeningen worden gezet. We moeten de studio ongeveer schoner achterlaten dan we erin kwamen, anders zijn we een deel van onze borg kwijt. Als we dat hadden geweten....Ze heeft nog een goede tip voor een brasserie, dus daar gaan we maar een hapje eten. Niet lekker helaas, en we maken er dan ook maar een korte maaltijd van. We kopen in een chocolaterie nog wat chocolade voor bij een kopje koffie op de kamer, en blijken dan een euro per klein, niet echt lekker bonbonnetje te hebben betaald. Hopen dat het morgen allemaal wat soepeler verloopt.

Verslag uit: Frankrijk, Amboise

Anjaentheo2013