Van Sahun naar Torla - Reisverslag uit Torla, Spanje van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Van Sahun naar Torla - Reisverslag uit Torla, Spanje van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Van Sahun naar Torla

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

11 September 2017 | Spanje, Torla

Na een redelijke nachtrust (toch weer even wennen, twee aparte bedden), staat er een prima ontbijt op ons te wachten. De hoteleigenaar is ontzettend aardig en heeft alles keurig verzorgd. Hij loopt af en aan met mandjes vers brood voor de diverse tafeltjes die bezet zijn. Hier behalve de standaard croissants ook heerlijke langwerpige geroosterde boterhammen. Tot nu toe zijn we niet veel Nederlanders tegen gekomen, en ook hier zijn alleen maar Spanjaarden te gast. Iedereen is heel vriendelijk en er wordt ruimschoots gegroet en smakelijk eten gewenst. Je voelt je dan ook zeer welkom. We blijven wat langer zitten dan gebruikelijk en nemen zo ook nog wat mee van het nieuws. Op de tv zien we de beelden van de schade die de orkaan Irma heeft aangericht in Florida. Niet te vergelijken met St. Maarten, maar toch indrukwekkend om te zien wat de krachten van de natuur kunnen zijn. Hier schijnt de zon volop, en we rijden korte tijd later weer door de prachtige bergen. De weg is soms best spannend met regelmatig haarspeldbochten en wegversmallingen, waar de Spanjaarden wel weg mee weten, maar wij wat minder. Op weg naar Torla, onze volgende bestemming, rijden we via het stadje Ainsa- Sobrabre. We kunnen onze auto kwijt op een grote parkeerplaats. Het valt ons op dat je in Frankrijk bij elke toeristische attractie parkeergeld moet betalen, terwijl dat in Spanje niet het geval is. We eten nog een stukje stokbrood en klimmen dan vie een trap omhoog naar het middeleeuwse centrum van het stadje dat op een heuvel is gebouwd. Het is erg leuk om er rond te lopen en de verschillende gebouwen te bekijken. Op het plein eten we in de schaduw een ijsje, omdat het in de zon toch behoorlijk warm is. We kunnen ook een stukje op de stadsmuur lopen om te genieten van een mooi uitzicht en van de lammergieren die boven ons hoofd rondcirkelen. Als we genoeg hebben gezien rijden we op ons gemak verder naar Torla. Dit dorp ligt bij de ingang van natuurpark Ordesa y Monte Perdido. Hier willen we morgen weer een wandeling maken. Ons hotel staat midden in het dorp en de smalle straatjes maken het een heel avontuur om de auto in de garage bij het hotel te kunnen parkeren. We hebben een hele ruime zit- slaapkamer op de begane grond met openslaande deuren naar een eigen terras. Nadat we een wandeling door het dorp hebben gemaakt (steeds stijgend en dalend) besluiten we om wat inkopen te doen bij de plaatselijke kruidenier en op ons eigen terras te eten. We zitten daar heerlijk tot het te fris wordt om buiten te zitten. Ook deze dag zit er weer op.
Anjaentheo2013

Actief sinds 04 Sept. 2013