Weer thuis - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

30 September 2015 | Nederland, Oisterwijk

Om vier uur in de ochtend worden we na een slechte nacht (klaarwakker, allerlei irritante geluiden door een harde wind) door de wekker uit een eindelijk gekomen slaap gehaald. Een snelle douche en dan met koffers en rugtassen naar beneden. Er staat een klein ontbijt voor ons klaar, dus dat is wel prettig. We worden precies om half 5 opgehaald door een kleine bus, die meerdere hotels aandoet om mensen op te pikken. Wij denken dat we direct naar het vliegveld worden gebracht, maar bij een busstation worden we er allemaal weer uitgezet. Blijkbaar moeten we overstappen, dus we lopen de rest maar achterna. En inderdaad, daar staat de echte flybus die ons naar Keflavik zal brengen. Het duurt even voordat de hele bus is volgelopen, en rond tien over 5 gaan we op weg. Onderweg worden nog wat passagiers opgepikt, maar we zijn keurig op tijd op het vliegveld. Inchecken, bagage droppen, door de controle en na nog even wachten kunnen we aan bord. We gaan IJsland nu echt verlaten Tijdens het opstijgen en het begin van de vlucht kunnen we nog een laatste blik op het land werpen: een eenzame weg slingert door een donker landschap en verderop is de gletsjer goed te zien. Dag prachtig land van bergen, kraters, watervallen, gletsjers, noorderlicht, modderpoelen, zwavelbronnen, turfkerken, fjorden, eenzame vlaktes, lavavelden en regenbogen. Een land waar we ons geen moment onveilig hebben gevoeld en het er heel ontspannen aan toe gaat. We willen eigenlijk nog wel een keer teruggaan, maar we hebben deze vakantie zo'n geluk gehad met het mooie weer. De mooie herinneringen aan IJsland in de zon willen we graag zo houden. Onze droomreis is echt een droomreis geworden.
Anjaentheo2013

Actief sinds 04 Sept. 2013