Van Amarillo naar Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Van Amarillo naar Dallas - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Van Amarillo naar Dallas

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

20 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Dallas

De reis begint vandaag om 9.00u na een redelijk goede nachtrust. We hebben prachtig weer, rijden meestal over een prima weg en genieten urenlang van de wisselende vergezichten. Dat is eigenlijk het verslag van deze dag. Maar niet helemaal. We hebben een ommetje gemaakt naar de stad Fort Worth, vlakbij Dallas. Hier ligt Stockyard Station, een voormalige veemarkt en overslagplaats, nu omgetoverd tot een toeristisch centrum. In die zin niet veel aan, maar wij gaan er speciaal naartoe om de Longhorns te zien: runderen met enorme grote, wijduitstaande horens. Twee keer per dag is er een ‘cattledrive’ in de Stockyards: de Longhorns worden door cowboys te paard door de hoofdstraat gedreven. Als we van tevoren de omvang van de kudde binnen de omheining zien, en de enorme luiheid die er van de dieren afstraalt, dan hebben we al zo’n vermoeden dat het niet zo spectaculaire cattledrive zal zijn. Maar ach, we zijn er nu toch, dus wij wachten met de overige toeschouwers (het zijn er niet zoveel, echt laagseizoen dus) op het moment dat cowboys, paarden en runderen de hoofdstraat op komen. Voor die tijd klimt Theo nog op een Longhorn, bekijken we een klein museum over de Helden van Texas en eten een ijsje. Stipt op tijd komt een donkergekleurde cowboy (is toch even omschakelen als je aan ‘cowboy’ denkt) op zijn paard de hoofdstraat inlopen, met achter zich aan een sjokkende kudde Longhorns en nog meer cowboys die de kudde goed in de gaten houden. Bijna begint een koe te bokken, maar helaas, ze luistert goed naar de geruststellende woorden van een hele jonge babyface cowboy (is toch even omschakelen als je aan ‘cowboy’ denkt) en sjokt rustig verder. Het is eigenlijk maar goed dat ze zo slow motion zijn, dan zien we tenminste nog iets. Terwijl de schommelende koeien- en paardenbillen in de verte verdwijnen, gaan wij weer terug naar de auto.Binnen een uur zijn we in Dallas en bij ons hotel, het Sheraton. Veel te groot en te luxe naar onze zin (4 torens) maar wel midden in Downtown en we hebben een loei van een kamer, die overigens voor een deel op een muur uitkijkt. Nou ja, je kan niet alles hebben. Een maaltijd gekocht bij de dichtstbijzijnde supermarkt en verder vanavond niet veel meer gedaan. Morgen maar eens zien wat er in Dallas te bezichtigen valt.

Verslag uit: Verenigde Staten, Dallas

Anjaentheo2013