Dag 6 Van Winthrop naar Coeur D'Alene - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu Dag 6 Van Winthrop naar Coeur D'Alene - Reisverslag uit Coeur d'Alene, Verenigde Staten van Anjaentheo2013 - WaarBenJij.nu

Dag 6 Van Winthrop naar Coeur D'Alene

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anjaentheo2013

13 September 2013 | Verenigde Staten, Coeur d'Alene

Wat is het heerlijk om wakker te worden in een prachtig hotel en te ontbijten met uitzicht op een mooie vallei in de zon! Sun Mountain Lodge(en de rit er naartoe!) zullen we niet snel vergeten. Zoals we al half en half verwacht hadden, zou het North Cascades National Park vandaag weer opengaan. Omdat we toch wilden weten hoe het daar was en we vanaf de oostzijde een eind naar binnen konden rijden, besloten we daar eerst naartoe te gaan. Er reed vrijwel niemand op de weg, dus we hadden het park een poosje bijna voor onszelf. Fantastisch berg landschap om door heen te rijden, vooral ook omdat de herfstkleuren beginnen door te breken. Na te hebben genoten van een mooie vergezichten, besloten we een trail te gaan lopen en daarmee ook een beetje frustratie eruit lopen. Blijkbaar was onze wegwerp koelbox niet helemaal heel meer en was smeltwater gaan lekken. Mijn mooie roze jasje was kletsnat en zit nu onder de zwarte vlekken, die er niet meer uitgaan. Weg jasje! Theo kan een nieuw, nog niet gelezen boek van Geert Mak weggooien. Zonde! Het was ondertussen wat drukker geworden, wat wel zo prettig is als je door een bos loopt waar je kan worden belaagd door opdringerige geiten (echt waar) en beren in allerlei soorten en maten voorkomen. De trail die we voor ogen hadden ging naar een blauw meer. We zouden echter zo’n 8 km moeten wandelen en klimmen, en dat was voor mijn heup iets teveel gevraagd. We hebben dus maar een stukje gelopen, en zijn toen naar het stadje Winthrop (in de staat Washington, Waarbenjijnu kan de juiste plaats blijkbaar niet vinden) gereden. Een leuk plaatsje dat van een spookstadje door een paar enthousiaste mensen is veranderd in een westernstadje met oude gevels. Bij de plaatselijke ‘garage’ een hotdog gegeten en daarna Moose Tracks Ice Cream, ons aangeraden door onze kinderen. Heerlijk ijs! 1 scoop ijs is net zoveel als zo’n 4 bolletjes ijs in Nederland. De kilo’s vliegen er hier weer aan. Maar daar is het dan ook vakantie voor. Dan toch op weg naar Coeur D’Alene, onze volgende stopplaats. Een mooie rit van zo’n 4 uur in de stralende zon, met de toepasselijke muziek van John Mayer (gekocht in de Wallmart) op de achtergrond, door de uitgestrekte prairie en pas gemaaide korenvelden. De uitgestrektheid van het land blijft een overweldigende ervaring. Als diner een ordinaire burger bij de Mac genomen. Morgen maar weer op de gezondere toer. We blijven twee nachten in dit stadje en willen morgen het water op. Het wordt 31 graden celsius, dus goed weer om een jetski uit te proberen of een motorbootje te huren.
Anjaentheo2013

Actief sinds 04 Sept. 2013